onsdag 30 januari 2013

Låt vargen vara där folk kan leva med den!

Nej om varg tycker jag inte! Men jag tycker inte heller om att man skjuter dem. Det tycker inte sådana som jag om, sådana som inte ens kan ta död på en fluga och som måste köpa kött så att man absolut inte kan se vad det har varit tidigare i livet, så att säga.
Jodå, jag äter kött!

Vargarna i Sverige är en speciell historia. Springer vargar i andra länder runt i stadskärnorna, eller är det bara våra vargar som bär sig tossigt åt?

Och sätter man i andra länder sändare på vargarna och transporterar dem hit och dit, för att de sedan själva ska ta sig tillbaka till platsen som de forslades ifrån, för att sedan på nytt transporteras bort- eller skjutas?

Jag har stor respekt för levande varelser. När man skjuter hannen i en flock där man har små ungar, då anser jag detta bara vara grymt. Så gör man inte mot en familjeförsörjare!

Det var lugnare i landet förr. När vi inte hade några vargar, för den tiden fanns. Vad ska vi med dem till, när allting blir så oredigt?

Inga kommentarer: