onsdag 18 januari 2012

Ständiga nitlotter

133 miljoner! Tänk att vinna 133 miljoner, som någon som lämnat in en Lottorad i Vimmerby har gjort idag. Helt otroligt!

Själv är jag en trogen spelare. I yttersta nödfall kan jag plocka bort spelandet och kanske rädda en kärv ekonomi. Men jag är alltid kontrollerad, går aldrig över spelbudget så att säga.
Det finns en liten hög med lappar från alla småvinster, som jag har sparat. Fast några vinster över 5000 kronor har jag aldrig fått.

På sitt sätt är det fascinerande att se att man kan spela samma rader år ut och år in utan att man vinner. Någon gång borde det väl bli en större vinst kan man ju tycka.

Nej, jag får nog knega ihop mina pengar och vara glad över att den ena guidningen efter den andra trillar in.
Idag fick jag verkligen något att bita i; tre heldagars guidning på franska! Det är första gången jag i så fall guidar på det språket.

Nu har jag läst franska ganska nyligen på universitetet, faktiskt. Jag gjorde det direkt sedan jag hade gått i pension. En mindre kurs i fransk kultur. Den var  en sådan där liten seger i mitt liv.

Och guidningar kan ju bli avbokade! Men nu får det nog vara disciplin som gäller här i mitt hus!

Inga kommentarer: