fredag 6 januari 2012

Gör elaka människor världen bättre?

Häromdagen lade jag ut ett inlägg, som jag senare tog bort, där jag skrev att jag var trött på att tala ut i luften utan svar ungefär.

Till detta fick jag en kommentar, som jag ska delge er.
Den kommer från någon "Tancredi" (riktigt namn eller signatur?) och är avsänd den 5 januari kl 23.32.

" Eftersom du inte gillar svar som inte håller med dig så kanske folk tröttnar? Och ditt ständiga gnällande och dina förorättade kommentarer kanske inte uppmuntrar till dialog?"

Jag jämför detta med andra som har skrivit att jag är bra, klok och intelligent och att de läser min blogg varje dag.

Nu kan man ju fråga sig varför man läser min blogg om man tycker att den är gnällig och dålig, för man måste ju läsa om man kan ge ett sådant omdöme, eller hur? Är inte detta ologiskt?

Eftersom senaste exet är på krigsstigen- som oftast- trodde jag att det var han, men han påstår att det är det inte.

Eller också finns det elaka människor i farten, som bara är ute efter att skada och försöka  få människor att känna sig mindre värda.
Det är naturligvis den sorten som får världen att bli bättre! Eller hur? Ska man vara så oförskämd borde man åtminstone ha modet att visa vem man är. Ynkedom!


5 kommentarer:

vally sa...

Vilken surkart T verkar vara.
Är man sådan, är det säkert jobbigast för en själv.

nya tant lila sa...

Ja, och anonym!
Jag tycker att ska folk kasta skit ska man åtminstone få veta från vem det kommer. Men ynkryggar finns det gott om!

"senaste exet" sa...

"Senaste exet" är inte alls på krigsstigen. Men att du alltid misstänker honom först, när någon anonym är elak, förklarar en hel del. Hur tror du han känner det att alltid konfronteras med dessa anklagelser? För övrigt har han fått en kommentar på sin blogg med nästan samma innehåll - men andra ord och annan signatur. Anonym förstås. Samma person som använder olika signaturer?

nya tant lila sa...

Ja, det förklarar säkert en hel del att jag alltid först misstänker senaste exet om någon är elak! Folk brukar annars inte vara elaka mot mig!
Vi har nog olika uppfattningar om "krigsstigen".

nya tant lila sa...

På detta inlägg är många kommentarer bortplockade. Anledningen är att en kommentator begärde ett förtydligande från en annan och ansåg att han hade missuppfattat henne.
Hon fick inget svar.
Härskarfasoner och machostil accepterar jag inte!