tisdag 10 januari 2012

Med på planen

Är det bra eller dåligt att vara aktiv pensionär? Tyder det på energi, eller är det bara ett sätt att hålla undan det faktum att man har blivit äldre?
Jag vet inte, men i vilket fall som helst tyckte jag själv att jag hade kunskaper som inte utnyttjades, och därför utbildade jag mig till guide våren 2010.
Jaha, och då skulle jag starta en firma och gick på seminarier för kvinnor som ville starta eget. Sedan bildades någon sorts nätverk för turism som jag är med i, och genom detta kallas det till nätverksträffar.
I morse kom en ny sådan kallelse.
Nu hade jag bestämt mig för att gå i ide några veckor framöver, men då går ju inte det helt.
Visst känns det som att man fortfarande har en plats i samhällsmaskineriet på något sätt, men samtidigt skulle jag ju försöka komma ifatt här hemma, sortera och läsa alla olästa böcker.
Ja? Nej? Ja? Nej? Jo, det blir nog en nätverksträff. Det andra kan jag ju göra sedan... Igen!

1 kommentar:

vally sa...

Man är pensionär och väljer själv.