onsdag 11 januari 2012

Sant eller lögn?

Vad är sant? undrar en kommentator som har lagt ut mitt nedanstående inlägg om Lögnerna som kommentar på
L.F:s blogg.
 
Så här såg mitt första mejl till sjukhuset ut om denna ögonoperation. Namnet delvis struket, liksom personnumret.
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Till

Ögonoperation XXsjukhuset

För en tid sedan ringde jag er och sade att jag inte ville ha kallelsen till ögonoperation för Lars F. till min adress då vår kontakt hade upphört.

Ni frågade då om jag också skulle strykas som närmast anhörig och detta sade jag ja till.

 
Ni fick då en adress av mig dit posten till L. F. kunde skickas.

Han hade under sommaren vistats i min bostad och vi trodde att operationen skulle bli fortare.

 
JAG HAR GIVETVIS INGA SOM HELST MANDAT ATT FÖRETRÄDA HONOM IFRÅGA OM NÅGON OPERATION, ELLER VAR DENNA SKA UTFÖRAS.

 
Mitt samtal rörde endast att posten till honom inte längre skulle skickas till mig.

Var han vill opereras är så klart inte min sak eller något jag kan avgöra.

 
Detta skrivet om något missförstånd har uppstått.

Inga kommentarer: