fredag 20 januari 2012

Ljög Juholt IGEN?

Håkan Juholt lär ha sagt att VU:s möte idag var ett helt vanligt möte, inplanerat sedan länge. Samtidigt påstås det att flera ledamöter hade krävt hans avgång idag.
Ljuger han nu igen?

Folk som uppträder, som denna karl gör, ger mig starka obehagskänslor, därför reagerar jag.Att svaja hit och dit och säga en sak som man tar tillbaka dagen efter är nog de värsta egenskaper jag kan tänka mig hos en människa.
Jag vill ha redigt folk omkring mig och redigt folk som leder vårt land. Hel- eller halvmytomaner har inte på sådana positioner att  göra.


Tänk om en sådan man var sjökapten och båten höll på att sjunka! Han skulle ju förneka detta hela tiden.

2 kommentarer:

LFL sa...

Ska kapten lämna båten när den gått på grund, menar du? Det är ju det som kaptenen på lyxkryssaren, som gått på grund utanför Italiens kust, anklagas för.

nya tant lila sa...

Kaptenen bör inte vara kapten på en båt som han inte klarar av att styra.