fredag 13 januari 2012

Ingen ADHD

Sedan jag slutade jobba har det blivit alldeles uppenbart för mig att jag totalt saknar rutiner när det gäller hemarbetet. Så länge man jobbar kan man alltid skylla på arbetet och intala sig själv att man är för stressad för att hinna med att sköta hemmet på ett bra sätt.
Men nu finns det faktiskt inga ursäkter.
Inte har jag heller under alla år gjort något veckoschema för mat. Ibland har jag haft mat med mig och ibland har jag ätit på skolor eller på något matställe. Ingen ordning varken på tider eller på rätter.
Nu känns allt detta lite mera kravfyllt, för frånsett guidningar på sommaren, är ju faktiskt detta mitt jobb nu. Och det missköter jag.

Det måste vara något fel på mig, har jag tänkt. Dessutom har jag svårt att komma i tid, eller rättare sagt, jag får nästan hjärtslag för att komma i tid till något. Fast jag brukar för det mesta lyckas. Ja inte alltid.
Om jag hade ADHD kunde jag ju inte hjälpa att jag är som jag är. Det finns test på nätet. Men nej, det var långt ifrån den diagnosen.
Då måste jag vara deprimerad!
Inte heller där fick jag napp, för jag kom inte längre än till "nedstämd".

Ja, vad är då att göra?
Kanske lära sig att hålla ordning, passa tider och skapa rutiner, helt enkelt! Och att sätta igång nu!

2 kommentarer:

LFL sa...

Du är nog bara överambitiös.

nya tant lila sa...

Jaså?