torsdag 15 november 2012

Rasismen är problemet

Soran Ismail som framträdde i Gomorron Sverige efter det att reportrarna hade satt åt Erik Almqvist ordentligt i rutan, verkar vara en mycket klok man.
Gång på gång påpekade han att det inte är SD eller Erik Almqvist som är problemet i samhället utan den rasism som frodas och kanske växer. Men, menar han, SD:s inträde i riksdagen har gjort denna rumsren.

Jag kände igen det där att man ber om ursäkt när någon har letat fram något ofördelaktigt om en - eller något som de, eventuellt förvrängt, anser vara ofördelaktigt -  så som Erik Almqvist gjorde i morse. Så gjorde jag också när drevet en gång gick på den småländska folkhögskolan där jag senare blev utköpt som rektor. Jag bad om ursäkt. I stället för att förklara och svara emot föll jag till föga och gjorde så. Så gör man nog ofta när drevet går. För nu går drevet mot SD! Helt klart.

Ingen har ställt frågan om vad som egentligen hände. Ingen har frågat varför killarna/herrarna beväpnade sig med järnrör senare på natten. Jag kan inte låta bli att le när jag ser dessa fulla, oborstade killar svärande ränna runt med järnrören, och sedan tänker jag att det är så klart en stor omställning att så plötsligt ha hamnat på viktiga poster i riksdagen. Det kan inte vara helt lätt för alla!
Försöker föreställa mig att det var Anders Borg och Fredrik Reinfeldt som sprang runt där beväpnade med  järnrör och att detta spelades upp!

Men jag tycker att SD:s ledamöter borde framträda och berätta om de problem de har som politiker med hot och annat, som jag har fått läsa på kommentarer på mina bloggar när jag har skrivit om dem. De borde berättat detta!

De går framåt. Och självklart gör de detta för att de står för värderingar som redan finns i samhället!
Som jag skrev igår; Gå ut på en högstadieskola så får ni höra många "blattejävel" och "hora"!
Detta är den hemska sanningen!

Inga kommentarer: