torsdag 15 november 2012

Inte rumsrena för salongerna

Är det inte ganska tydligt idag att Sverigedemokraterna inte är rumsrena? Det handlar inte, som jag ser det, enbart om rasismen utan hela den vulgära framtoningen visar ju på detta.

När den på Östermalm födde och uppväxte SD-politikern Erik Almqvist intervjuades i Gomorron Sverige sade reportrarna
- Man säger inte så! om filminslaget med de skrikande, svärande och fulla sverigedemokraterna i bråk med några invandrare.
Vem säger inte så?
Som jag sade känns språkbruket igen för min del från högstadiet.
Och även från andra erfarenheter i livet.

Det är klart att om man blir tillräckligt provocerad och arg kan man använda ord som man inte annars gör, det märkte jag ju själv i den historia jag relaterade med parkeringsplatsen i Malmö som en invandrare snodde från mig mitt framför näsan när jag länge hade stått och väntat. Man kan bli upprörd och säga saker som man annars aldrig skulle säga. Sådant händer!

Men så är nog inte fallet här. Mer och mer tyder ju på att detta är stilen. Man är helt enkelt vulgär, inte färdig för salongerna. Ja, om man nu har stil där. Det kan man ju betvivla med tanke på vad som har kommit fram om vår regent det senaste året.
Putsen är mycket tunn. Man faller pladask ner i sin vulgaritet igen.

Det är ju mycket som tyder på detta; man ränner runt full på gatorna i Stockholm, man använder ord som "hora", man tar till tillhyggen när man bråkar på öppen gata. Så gör faktiskt inte människor med bildning!

Dock finns det ännu en egenskap som inte riktigt har kommit fram, utan som bara antyds och som kanske är ännu värre för partiets samling.

Vem har lämnat filmen till Expressen? Här finns något som är mycket allvarligt för partiet. Det finns en stor illojalitet. Precis som det fanns inom Socialdemokraterna vid Håkan Juholt affären.
Någon läcker till pressen för att skada partiet.

Ja, såvida inte denna någon är en person som själv har blivit utesluten ur SD. De har ju blivit ganska många och inte har skälet alltid varit att de är rasister!

Inga kommentarer: