tisdag 13 november 2012

Några gör mig elak, andra gör mig snäll

"Skönheten sitter i betraktarens öga", finns det ett ordspråk som säger. "Vi är varandras miljö", säger man också.
- Säg mig med vem du umgås, så ska jag säga dig vem du är!

Vår omgivning har betydelse för våra liv och inte minst för vår självbild.

Vi kvinnor är lite märkliga. Det finns någon önskan att omhänderta nedlagd i oss, verkar det som, vilken kan vara förödande för våra liv. Många gånger låter vi oss behandlas på ett sätt som vi inte borde tolerera, i någon sorts Florence Nightingale- anda, som om vi vore en frälsare som kunde få den elakaste person att bli snäll.
Det kan man nog sällan.

I stället gäller det att bestämma sig för hur man själv vill vara som person.
En del människor gör mig elak, andra gör mig snäll.
Valet borde inte vara så svårt, eller hur?

Inga kommentarer: