måndag 19 november 2012

Bedragarna på nätet

De som försöker tillskansa sig pengar oärligt genom nätet verkar bara bli fler och fler. Är man som äldre kvinna speciellt utsatt?

Idag fick jag ett mejl, som till utseendet såg mycket trovärdigt ut. Det kom från Blocket.se och det handlade om 340 kronor som de påstod att jag hade betalat för mycket vid senaste transaktionen på Blocket och som jag skulle få tillbaka om jag lämnade uppgifter om mitt kort.

Nu är det bara det att jag aldrig har handlat på Blocket!

Mejlet var hyperkorrekt. Ställt till min e-postadress och det fanns till och med organisationsnummer på det.

Jag tycker att det är sorgligt att vårt samhälle verkar vara så fullt av bedragare!

Mejl med begäran om kortuppgifter med avsändare Telia, Swedbank och häromdagen från Handelsbanken har jag klickat bort många gånger. Tröttsamt!

Inga kommentarer: