tisdag 27 november 2012

Men vad är fel?

Hübinette hade alltså ikväll en intervju med Jimmie Åkesson där hon hela tiden försökte förvrida det han sade och det som står i SD:s partiprogram.Jimmie Åkesson klarade intervjun helt lysande, men han är ju duktig på att bemöta konstigheter.

Jag upprepar vad jag har skrivit många gånger nämligen att jag inte skulle rösta på dem, för jag fruktar - men vet så klart inte-  att det kan finnas ränder under ytan som jag inte skulle gilla.

Men i sak har de väl inte fel?
Det är väl solklart för alla att regeringen för en ansvarslös invandrings/flyktingpolitik. Varför skulle annars kommunerna reagera och säga att de inte klarar av en större tillströmning?

Är det inte sant att många invandrare har en annan kökultur så att de visslar fram före alla andra? För en tid sedan skrev jag om min egen ilska när jag hade väntat länge på en parkeringsplats i Malmö och just stod i begrepp att köra in på en plats som en bil höll på att köra ut ifrån, och så kom det en medelålders invandrare och körde in från andra sidan och snodde platsen från mig. Och hur många gånger såg vi inte i skolorna hur invandrarkillarna svepte förbi köerna? Eller på andra ställen i affärer till exempel?

Är det inte sant att vi har en annan busskultur? Man blir ju jätteförvånad om en invandrare sätter sig bredvid en på sätet om nästan hela bussen i övrigt är tom.

Och så kvinnosynen hos många...

Jo, här har Jimmie Åkesson helt rätt i att samhället blir behagligare om man kan koderna.

Och Hübinette verkade inte ha en susning om vad han pratade om. Hon har nog inte vistats bland invandrargrupper.

Men det kan vara svårt med koder inom landet också. Jag minns min tid i Småland. Då  hade det varit lättare att jobba med iranier!

Sedan kom det en kvinna- minns inte namnet- som skyllde sitt tidigare knarkande på att hennes far hade varit alkoholiserad, vilket hon delvis skyllde på att han inte hade fått prata sitt eget finska modersmål i skolan. 
Hon påstod att sociala problem var störst i lägre samhällsklasser.

Varvid hon helt klart avslöjade att hon aldrig hade umgåtts i någon överklass!

Inga kommentarer: