torsdag 15 november 2012

Infiltrerande nätverk?

Som jag har skrivit blev jag mycket nyfiken på det där nätverket som en utesluten sverigedemokrat talade om igår. Det skulle finnas ett sådant som bestod av folk som hade uteslutits ur partiet och där syftet var att avslöja hur partistyrelsen egentligen är, sade han.

Att man, åtminstone ibland, har arbetat/arbetar? manipulativt i det partiet har jag förstått. Men hur gör de uteslutna? Är man ute på olika forum och förtalar partiet och dess företrädare? Man är kanske rent av medlem i andra partier och har sin plattform därifrån som ett skydd?

Häromdagen fick jag höra hur högerextremer hade gått tillväga för att få in en sympatisör i en styrelse. Man hade satt sig utspridda i lokalen. Varje gång kandidaten sade något applåderade man, och då blev det liksom många applåder för de kom från olika håll, och när någon annan sade något visade man sitt missnöje. Alltså arbetade man systematiskt och taktiskt för att nå sina syften.

Det gäller kanske att man i andra partier kollar upp så att man inte har fått in någon/några katter bland hermelinerna!

Usch, sådant här är otäckt, tycker jag. Är det inte det?

Inga kommentarer: