tisdag 6 november 2012

För ful för att anställas...

nej, så stod det inte i tidningsrubriken, för det var naturligtvis de överviktiga som, enligt nyheterna, inte blev anställda. Tur att man inte har märkt av det!

Men varför skriver man inte om andra skäl till att inte anställa någon? Att någon är för rynkig redan i 50-års åldern för att bli anställd? Eller för ful helt enkelt.Hur många fula får inte jobb?Det finns många jobb där man helst ska se bra ut. Eller att man  kanske är för lågt meriterad eller för tråkig.

För ingen ska inbilla mig att en snygg (det kan man faktiskt vara även om man är tjock!), trevlig, välmeriterad, men överviktig,  person inte får ett jobb som han/hon är kvalificerad för.

Jag tänker ibland på de fester vi hade i den förening för invandrarkvinnor och svenskfödda som jag var med i, ja till och med styrelseledamot i ett tag. När vi hade fest kom storvuxna, mycket tjocka kvinnor, iklädda underbara kläder och sedan dansade de med en medvetenhet om hur vackra de var - trots sin storlek! De var så tjusiga!

Men nu hör jag ju till dem- det har jag skrivit många gånger- som faktiskt gillar tjocka människor.
Jag finner ingenting attraktivt i magra, rynkiga personer utan bröst och bak.
                  
                                                              

Inga kommentarer: