måndag 23 februari 2015

Vem orkar diskutera det ointressanta?

Visst är det viktigt att ha synpunkter på saker som händer och sker.
Men samtidigt måste det ju vara relevant att ge sina synpunkter.
Någon frågade mig (anonymt med signatur) om jag tyckte att Lars Vilks kostnader för polisskyddet var acceptabla.
Finns det någon som tycker att en omogen provokatör får kosta samhället hur mycket som helst? Han borde straffas för allmänfarlig vårdslöshet, anser jag! Nu har ju två personer dött på grund av honom och några har blivit skadade. 
Men vad har det för betydelse vad jag tycker? Jag har väl inget inflytande över beslutet om hans polisbevakning!

Vissa människor slutar aldrig att uppträda illa. Man kan säga åt dem hur många gånger som helst att de skadar och sårar genom sitt beteende, men det rör dem inte. Det är verkligen som att hälla vatten på en  gås.

Jag tolererar inte längre att bli spottad på! Och jag tänker inte debattera med spöken fler gånger.


Inga kommentarer: