onsdag 4 februari 2015

Undrar om de är senila

Som jag tidigare har skrivit så debatterar jag bara på ett fåtal bloggar. I morse när jag var inne och tittade på Bloggardag och läste några gaggiga kommentarer slog det mig igen att det ju faktiskt kan vara så att det är några senila - eller början till senila- gubbar (troligtvis) som håller igång debatten. Dessutom drar en del konstiga slutsatser och rör till saker och ting.
Detsamma tänkte jag när jag hörde att en politiker i min hemkommun hade kallat till ett nytt nomineringsmöte - för han hade inte fått protokoll från det första. Han kunde ju faktiskt helt enkelt vara osäker på om han hade varit på det där första mötet. Han är också i ålder för begynnande senilitet.
Vi ska kanske inte alltid döma, rätt som det är kan vi själva vara där.

För övrigt finns min debattartikel om asylboendena vid kusten i papperstidningen av BLT idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Går det att lägga ut BLT-artikeln på bloggen?

Tocke

nya tant lila sa...

Som jag skrev tidigare så finns den på nätet
www.blt.se långt ner på sidan till höger står
"Senaste åsikterna" gå bakåt där
till "Asylboenden stjäl attrativa turistanläggningar".