måndag 16 februari 2015

De förvirrade osakligheterna...

om vad som har hänt mellan LFL och mig ligger kvar på hans blogg, men jag orkar inte ta itu med detta. Jag vet ju av erfarenhet att det inte går att förändra hans tolkningar hur galna de än är.

Samtidigt är det naturligtvis fascinerande hur man kan förvandla ett innehåll genom att rycka loss meningar från sitt sammanhang så att de får en helt annan betydelse. Dessutom blandar han friskt olika inlägg.
Jag skrev inte att jag "lätt blir uttröttad"! Jag beskrev hur det är om jag ständigt har människor tätt inpå mig. Då blir jag uttröttad för att jag behöver tid för egna tankar och skapande. 
När jag talade om hur man kunde ätas upp inifrån till hårdhet, oförsonlighet och intolerans mot omvärlden och medmänniskorna, så var det alltså om man levde fast i en relation av ekonomiska och moraliska skäl och inte bröt sig loss. Vad hade alltså detta med mig att göra? 
Så kan man göra när man uppenbart vill vantolka och få människor att tro på denna vantolkning! Är inte detta omoral!?

Och, som sagt, många i den här byn kan vittna om LFL:s så gott som dagliga promenader utan mig. Som bekant för mina läsare har jag knappt kunnat gå på nästan ett år- dessutom!

Det var ju dumt att jag brydde mig om den konstiga kommentaren som kom till ett tidigare inlägg, som jag trodde kom från honom. 
Och kom den inte från honom, så vet jag var den kom ifrån, och det är ingen person som jag känner, men troligen någon som tror att hen känner andra debattörer som har yttrat något i samband med debatter. Det är dessutom en person som jag tycker mycket synd om, som förtvivlat söker uppmärksamhet utan att egentligen ha så mycket att säga.
Således ingen att bry sig om, även om man själv är en person som inte skulle gå ut med skit anonymt och kan reagera på detta.

Inga kommentarer: