tisdag 3 februari 2015

Se upp med vem du äter lunch!

Marcus Birro, som jag gillar, är högljudd och kontroversiell. Det kostar för honom. 
Det senaste han har gjort (!) är ju att han har ätit lunch med Mattias Karlsson,vik. partiledare i SD, och Linus Bylund, SD, på en restaurang. Och vips var pressen där och fotade och frågade vad lunchen hade gått ut på. Är de inte riktigt kloka?
Sedan fick Marcus Birro kicken som fotbollsreporter.

Men har inte den här klappjakten tagit alltför stora, löjliga proportioner nu?
Själv förlovade jag ju mig med en f.d. anställd i SD- gänget 2010. Före detta! Hur kontroversiellt var det för en folkpartist (på den tiden)? Det vet jag inte. Jag hade då inga förtroendeuppdrag eftersom jag för tillfället endast var med i distriktet och när jag återgick till lokalavdelningen efter valet var nomineringstiden slut.

I KD- Ronneby har SD varit mindre kontroversiellt.Styrelseledamöter har gått från KD till SD och i något fall tvärtom.
Guilt by association! Hur mycket "guilt by association" är man med dem som har lämnat partierna och hur mycket stämplade är de själva? Intressant! Nåväl i mitt liv finns inga kontroversiella personer längre. Bara jag själv!

Inga kommentarer: