tisdag 10 februari 2015

Jag i Groblad -Skrivarklubben i Blekinges tidskrift

Vi har, som jag har skrivit, en tidskrift i vår skrivarklubb här i Blekinge. Den utkommer med fyra nummer per år och vart femte år har vi  gett ut en antologi. Det är mycket arbete bakom det här och inget är arvoderat. Heder åt dem som gör det och har gjort det!

Idag skulle jag skicka in ett bidrag, men jag hade för mig att jag hade skrivit något liknande. Det hade jag kanske, men inte i denna tidskrift, visade det sig. Jag gick nämligen igenom samtliga alster som jag hade med  sedan hösten 1999. Dikter, referat från några av våra möten, en text om det svenska språket och berättelser.

Då tänkte jag på att den som var föremålet för flera kärleksdikter för några år sedan aldrig fick eller får läsa dem. Synd för några är riktigt fina, tyckte jag själv idag!

Är man intresserad lär Groblad finnas på vissa bibliotek.



Inga kommentarer: