tisdag 17 februari 2015

Om någon undrar...

varför jag gång på gång har brutit med LFL och nu senast definitivt i julas, så tycker jag att ni ska läsa hans blogg idag.
Då kommer ni att förstå, och garanterat inte tycka synd om honom!

Ingen i min släkt eller bland mina vänner har uppskattat hans mejl och telefonsamtal om mig. Vad han vill begriper ingen, om det inte är försök att ställa till ovänskap och misstro. Men ingen bryr sig om vad han säger eller skriver.
Inte ens när han skriver till mina socialdemokratiska släktingar, som han inte ens har träffat, och säger åt dem att läsa min blogg, där han anser att jag har försvarat SD. (vilket jag dessutom inte hade gjort, utan endast deras demokratiska rättigheter). Varför gör man sådant? Jo, för att sätta upp människor mot varandra, eller hur? Resultatet blir naturligtvis att de inte vill ha med honom att göra! De vill inte ens ha julkort!

Och nog är det märkligt att en f.d. SD-anställd är så rabiat mot ett parti som han i media sade att han inte ville lämna, när han stod inför den uteslutning som sedan följde.

Tror verkligen LFL att mina barn bryr sig om vad han skriver?
De känner mig nog bättre än vad han gör! Och visst är det sjukt att försöka misskreditera en förälder inför barnen!

I min värld existerar tider. Det är fullt normalt att man frågar någon som ska iväg någonstans hur dags han beräknar vara tillbaka. Inte minst med tanke på planering av maten. Detta är ingenting som man kan framhålla som onormalt eller anmärkningsvärt. Det är också normalt att man kommer överens om att göra saker tillsammans, och om den ene inte vill något så gör man något som båda vill, om man bara träffas några månader om året. Jag har i hela mitt liv levt i sociala sammanhang, som kräver anpassning.
Idag påstår han att jag klagar på hans dagliga promenader, i min text igår, som jag förstår det. Var har jag gjort det? Klagat?
Dessutom har han fortfarande inte förstått att det där med hårdheten var kopplat till människor som lever kvar i relationer som de egentligen vill lämna. Någon borde skickas på kurs i läsförståelse! Det är han för övrigt inte ensam om i bloggvärlden!

Samtidigt med alla klagomål har alltså LFL gång på gång upprepat att man ska förlåta och gå vidare. Men för mig är gränsen definitivt nådd. Min enda förklaring är: Karlen är inte klok!  Och han har alltså dessutom svårt med läsförståelsen. 

Och efter detta inlägg kommer jag varken att skriva eller prata mer om den mannen! Vår relation var ett stort misstag. Var det kanske fan själv som var i farten? Jag tror att fan kan agera så! För jag hör till dem som "tror" på djävulens framfart. Att i det som man tror är gott få uppleva något riktigt djävulskt måste väl vara ett sätt för honom att arbeta. Eller?

Inga kommentarer: