lördag 28 februari 2015

Att fungera i kommunikationen

Det gäller att kolla mejl och sms, som vi vet, om vi ska kunna fungera tillsammans idag. Jag blir ganska trött på människor som inte kollar sin e-post eller har på sin mobil om man exempelvis ska ha ett möte. Med tiden har jag överlåtit ansvaret helt till dem.
Om jag har mejlat ett återbud och inte fått ett svar, så ringer jag inte också. Man måste räkna med att människor kan fungera med den nya tidens kommunikationsformer, eller hur?

Sedan är det naturligtvis väldigt bekvämt också med mejl eller sms, för man kan låta bli att svara om det inte passar. 
Och numera är det ju ibland nästan opassande att ringa folk. Det är lite tråkigt, men det är ju rätt så skönt att inte ha en telefon som ringer stup i kvarten.
Jag gillar den nya tiden, samtidigt som jag är rätt så rädd för sårbarheten, inte minst sedan två datorer har lagt av för mig och material har gått förlorat. I ena fallet lade hårddisken av, i det andra går datorn inte längre att sätta på för knappen fungerar inte.


 

Inga kommentarer: