torsdag 5 februari 2015

När orden blir för mycket

Det händer mig allt oftare att jag blir ordtrött. Jag liksom storknar av alla ord. Saken blir inte bättre av att jag just nu sitter med tre lokaltidningar, av vilka två kommer sex dagar i veckan och en bara en gång i veckan, plus SvD, men den prenumerationen, som var ett bra erbjudande, går snart ut.
Hur jag läser dessa tidningar? Ja, det ska erkännas att jag mest läser rubrikerna, insändare som ser intressanta ut och så en och annan artikel, för jag orkar inte mer.
På torsdagarna är det värst för då kommer också Kyrkans tidning och Kristdemokraten.
Den senaste tiden har jag debatterat i våra lokaltidningar och intervjuats i någon, och nu känner jag bara att det måste bli STOPP.
Inga bloggdebatter heller just nu! Min själ behöver vila och hitta skönheten i stället för allt detta tjafs. 

Idag hämtade jag nya färger och ännu ett block till akvarellmålningen, inköpt på postorder, och så hade jag skickat efter en löpare med ett riktigt gammaldags mönster med rosor.

Jag måste på något sätt andas in det som är vackert och lämna allt debatterande om jag inte ska drunkna i ord.

Järnavik

Inga kommentarer: