söndag 21 september 2014

Det kom ett samtal...

och senare två brev till en närstående till mig, som inte hade träffat avsändaren. Aldrig någonsin. Och denna närstående var inte intresserad av telefonsamtal eller brev om mig!


Då blev det som att sätta på strålkastare på relationen till avsändaren för mig. Alla mejlen och telefonsamtalen till mina partikamrater förra året blev på nytt aktualiserade. Så fruktansvärt "sjukt"!
Om jag har något i mitt bagage? Nej, inte vad jag vet? Detta är ju det konstiga.
Det går ju inte att jämföra sådant här med människor om vilka det antyds att de har något i sitt bagage, som man anser sig behöva kolla upp. Sådant kan naturligtvis förekomma.


Och så här med ett par veckors distans undrar jag var jag har varit. Hur kan man vara så blind? Och vad hände egentligen? Vilka krafter har varit i farten i mitt liv under dessa år?
Det har i vart fall inte varit något som har gjort mig gott. Nu gäller det att reparera och hitta nya vägar! Den här gången utan att se tillbaka och utan återvändo. Så klart!
Nu gäller det i högsta grad min hälsa!

Inga kommentarer: