onsdag 24 september 2014

Datingsajter

På min facebook-sida möter jag varje dag annonser om datingsajter, där man kan träffa mogna män. Jag blir trött bara jag ser dem!
Det händer också ibland att jag får vänförfrågningar från äldre, helt okända män, både i Sverige och på andra håll i världen. Givetvis tar jag inte in dem. Jag är mycket restriktiv på min facebook och har som princip att inte ha några gamla eller pågående manliga relationer. Den är dessutom begränsad till ett 70-tal personer. Så vill jag ha det.
Ibland tittar jag på kontaktannonser för människor i min ålder bara för att se vad folk skriver. Det var ju väldigt vad folk är duktiga och fräscha, pigga och beresta. Hur orkar de?
Jag tänker på hur jag själv skulle kunna formulera mig.
" Trött, desillusionerad, fet och håglös äldre kvinna söker en kravlös man, som håller käften när jag pratar och som inte kräver något av mig mer än att jag ska få vara som jag är vid varje givet tillfälle! Någon som är trygg och vilsam, men inte helt korkad."
Nej, det skulle nog inte vara så gångbart!

Inga kommentarer: