söndag 14 september 2014

Det handlar säkert om vinster

Nu har jag lämnat allt samröre med KD. Inte för att jag inte gillar deras politik, utan därför att jag inte gillar deras samröre med Nya Moderaterna i Alliansen.
Jag tror nämligen inte en enda sekund på Fredrik Reinfeldts öppna hjärtan.
Under åtta år har Alliansen gapat om sin arbetslinje, utan den minsta hänsyn till att det finns folk som är för sjuka för att arbeta. De har låtit gamla fara illa, utförsäkrade bli förtvivlade, ja, människor har till och med begått självmord av deras politik.
Sedan har Reinfeldt på ett ytterst icke-statsmannamässiga sätt offentligt talat om att han inte ska lyssna eller samarbeta med det parti som nog blir riksdagens tredje största parti. Vad är det för demokrati!
Är det något som är farligt i det här valet så är det inte SD, för de kan på sin höjd få en vågmästarroll.
Den stora faran är Nya Moderaterna med sin människofientliga politik, som de försöker dölja genom att harva om sin arbetslinje och mobba ut Sverigedemokraterna! Där har vi faran!
Jag är övertygad om att det döljer sig stora pengar i flyktingmottagandet. Varför skulle annars ett parti som Nya Moderaterna vara så angelägna om detta?

Inga kommentarer: