tisdag 9 oktober 2012

Trött på alla bedrägeriförsök

För ett par minuter sedan stängde jag av ett samtal med någon som talade engelska och som påstod sig vara från Windows. Jag har ingen anledning att ta emot samtal från Windows och dessutom frågade han om jag hade Windows på min dator. Vad var nu det?

Nästan dagligen får jag e-post om att min e-postadress eller något liknande har vunnit massor av pengar och att jag ska uppge lösenord på något sätt.
Det kommer också e-post från Telia och från Swedbank som inte är från Telia och Swedbank när man kollar dessa hos dem.

Det händer att det ringer folk från andra telebolag och låter som om de ringde från Telia, som jag har, och säger att mitt abonnemang har löpt ut eller liknande.

JAG ÄR URTRÖTT PÅ ATT ÄGNA MIN TID ÅT ATT FÖRSÖKA STOPPA PLANERADE BEDRÄGERIER!

Var har vi hamnat i det här samhället?

Sedan är jag inte heller en man, som en del utländska kvinnor som skickar sina adresser och kort, tycks tro. Nej, de är uppenbart inte lesbiska, för de omtalar mig som en man!

Var har vi våra privata sfärer? Det är väl inte rimligt att våra telefoner och vår e-post ska utnyttjas på detta sätt!?

Inga kommentarer: