tisdag 16 oktober 2012

Jag saknar mina balkonger!

Att bo i lägenhet är väl inte precis det som jag föredrar i boendeväg, men det har naturligtvis sina fördelar. Som att man ofta inte behöver betala 6000 kronor i reparation av en frys om man har hyresrätt, som det kostade att få min reparerad. (Jo, hemförsäkringen ersätter en del.)

För en stund sedan läste jag i M-magasin om en balkong, och genast kom den där saknaden av mina balkonger till de  lägenheter som jag hade under perioden 1990-1999, då jag samtidigt hade mitt hus kvar i Blekinge - som tur var med facit i hand  för jag kom ju hit igen!

I Huddinge kommun hade jag en stor fyra, helt nyrenoverad med en inglasad balkong. Där ute hade jag konstgjorde träd och växter och vita spetsmöbler. Det var fint!

Och så var det Oskarshamn, där jag hade en mindre tvårumslägenhet med en öppen balkong som gränsade till ett villaområde och med fin utsikt ganska långt bort. På den balkongen brukade jag ha lila petunior på sommaren. De doftade så gott! Den balkongen och de dofterna kan jag sakna.

Inga kommentarer: