måndag 22 oktober 2012

-Nu får de ta hand om mig! sade frun.

För många år sedan talade jag med en kvinna som gång på gång hade upptäckt att hennes man hade andra älskarinnor förutom henne, hans fru.
Nu hade hon fått nog och skulle skiljas.
Men då sade hon något som förvånade mig mycket. Hon sade nämligen
- Nu får de ta hand om mig!
och syftade på vännerna runt henne.

Jag tänkte mycket på det där. Den tanken hade aldrig dykt upp hos mig, att jag tänkte att andra skulle ta hand om mig.

Hon blev omhändertagen och var omgift inom ett år. Nu är hon sedan många år upptagen till Vår Herre.

Kanske är det så att en del människor signalerar ett behov av att behöva någon, och då får de detta behov tillgodosett. Andra av oss skulle aldrig komma på idén att be om hjälp eller säga att man behöver någon.
De andra har nog ett lättare liv!
Det krävs mod att bli så hudlös att man säger att man behöver någon.

Inga kommentarer: