onsdag 10 oktober 2012

Nu vaknar ropen på de oföddas rätt till liv!

Nu verkar det som om allt fler vaknar inför det orimliga i att endast kvinnans kropp ska räknas vid en graviditet

Själv är jag inte beredd att gå så långt att jag tycker att alla aborter ska förbjudas, men jag anser att aborterna ska vara förknippade med noggrannt förarbete och restriktivitet.

En kvinna, som arbetar för att kriminalisera aborterna i Spanien, svarade på kommentaren att kvinnor kunde dö i illegala aborter så här
- Kvinnorna behöver inte dö! Men alla barnen dör ju!

Det hör inte till ett civiliserat samhälle anser jag, som har debatterat denna fråga i många år, att helt bortse från en varelses rätt att leva. I vart fall inte när denna varelse har kommit så långt i sin utveckling att den i stort sett är livsduglig vid aborten.

Sänk den fria abortgränsen till 12:e veckan, som det är på många andra håll och sänk även den övre gränsen vid särskild prövning rejält! Och kräv samtal och betänketid innan!

1 kommentar:

vally sa...

Tycker detta ämnet är så oerhört känsligt. Håller med om den nedre gränsen. Annars får kvinnan bestämma tycker jag.