fredag 5 oktober 2012

Nästa sommar!?

En del människor är tidigt ute med sin planering.
Efter att under natten med jämna mellanrum ha gått upp och tittat på en frys, som tydligen har lagt av (efter fem år!) och kollat det gradantal som inte vill sjunka, vaknade jag av ljuv musik. Min nya  mobiltelefon har en sådan trevlig melodi!
Det är inte så lätt att yrvaken höra en tysk röst som pratar högt som om det skulle höras från Tyskland i en mobiltelefon som ekar, och vars inköpsställe har gått i konkurs.

Det gällde guidningar nästa sommar! Nästa sommar! Vad säger man? Att man är så gammal så att man får vara glad om man lever?
När ska man lägga av? Jag hade tänkt att detta var den sista sommaren som jag jobbade. Men nu sade jag nog ja i morse till de här guidningarna. Så kör man igång igen!

Om man lever...


Inga kommentarer: