måndag 15 oktober 2012

En oas

Idag har jag varit i min oas; akvarellcirkeln. Vi är nu inne på tredje terminen. Först hade vi kalligrafi, och sedan har vi fortsatt med akvarellmålning, och detta är nu andra terminen.

Idag har vi målat ansikten. Det är jag hyfsat bra på, för ansikten har jag ritat mycket tidigare, även om jag inte har målat dem i akvarell. Värre var det med ekblad, som vi hade förra gången. Äpplen går också ganska bra, för sådana har vi målat av några gånger.

Jag tror att alla av oss uppskattar de här timmarna mycket. Först arbetar vi en timme, sedan dricker vi kaffe med hembakat, som vi skiftas om att ta med oss, medan vi pratar allmänt, och därefter jobbar vi igen.
Vår lärare är utmärkt. Det märks att hon är välutbildad. En av de sista sommardagarna var vi i hennes trädgård och hade kaffekalas. En härlig eftermiddag!


Inga kommentarer: