torsdag 18 oktober 2012

Inte så trött

För första dagen på länge är jag inte så trött. Jag har till och med orkat gå en liten stavpromenad och sätta några av de inköpta lökarna i trädgården. Får försöka ta resten i morgon.

Men företagsveckan i min kommun har jag inte orkat besöka. Hoppas det blir bättre nästa vecka då det finns en del trevligheter.
Lärarförbundet är trevliga. Vi får som pensionärsmedlemmar återkommande invitationer till olika aktiviteter, som att det idag kom en invitation till en pubkväll. Det är trevligt att träffa gamla arbetskamrater.
Och så ska vi träffas i guidegruppen igen. Den tog vi initiativet till vid en träff i Sölvesborg för drygt två år sedan. Ett par har hoppat av, men vi är fortfarande en kärna kvar som håller kontakten.

Idag har dock den en del tid gått åt till att bevaka British Airways hemsida. Visst är det fantastiskt när det står att ett plan från L.A. ska landa klockan 12.39 i London! De anger på minuten och justerar under resans gång. Jag gillar deras hemsida!

Nu är sonen och hustrun på hemmaplan igen i regnet långt borta från sandstränder och sol.

Inga kommentarer: