tisdag 16 oktober 2012

Gårdagens Sommarpratarna- ett ointressant frosseri i svagheter

Sommarpratarna brukar vara ett trevligt program, tycker jag. Men igår kände jag mig ytterst uttråkad. För det första var det ett par personer som dominerade för mycket i programmet, och för det andra hade de medverkande valt ut en liten tunn del i sina liv, som bestod av de största svagheterna de hade eller hade haft.

Detta är inte speciellt intressant, tycker jag. För är det någon som tror att kändisar inte har några svagheter?  Det är väl ganska klart att de kan råka in i psykisk obalans, de såväl som andra människor.
Att Håkan Juholt tog illa vid sig vid drevet som han utsattes för är väl också självklart. Hur skulle människan annars vara funtad?

 Mina förväntningar på ett sådant program är nog att jag som tittare ska få ett lyft av något slag. Detta kändes inte alls som något sådant. Jag hade nog också gärna velat få ett helhetsgrepp om personerna som framträdde, deras bakgrund och uppväxt till exempel. Det hade varit varit roligare, tycker jag,  att få höra om deras framgångar och kanske om hur omgivningen möter sådana? Det är intressant, för det särskiljer kända och berömda personer från andra.
Vad händer i en människas liv när han/hon får makt eller blir framgångsrik på annat sätt? Finns alla vänner kvar då?

Garanterat har alla människor perioder av psykiskt illamående i sina liv. Detta hör till livet. Varför frossa i sådant ett helt, tråkigt program?

2 kommentarer:

vally sa...

Men, älskade vän, en ny frys kostar ju inte mer.Och då är den ny, fräsch, strömsnålare och miljövänligare.

nya tant lila sa...

Nu förstår jag inte vad detta inlägg har med min frys att göra, men det du skriver är inte alls sant. En ny frys/kyl av den sort jag har (måste köpa båda i så fall) kostar bortåt 20 000 kronor.