onsdag 1 oktober 2014

Med horor och läderbögar driver man ingen jämställdhetskampanj!

Jag har tyckt både och om Elisabeth Ohlson Wallins konst. Men helt klart är väl att hon som konstnär har rätt att göra vad hon vill.
Däremot tror jag inte att man främjar någon sorts jämlikhet genom bilder av horor och läderbögar. Det är väl snarast så att detta väcker anstöt hos de flesta Svensson-människor!
Om man ska arbeta för acceptansen hos omgivningen av homosexuell kärlek är väl inte perversionerna bästa redskapet?
För det är väl inte så att man bara vill förhärliga gränslöshet?

Jag är också mycket tveksam till en tillställning som Prideparaden. Den befrämjar definitivt inte bilden av vanliga,homosexuella par, utan ger en bild av sexuell utlevelse utan hämningar.
Om själva Pridefestivalen har jag ingen uppfattning, för jag har aldrig varit där, men jag kan tänka mig att den är blandad, seriös och över gränserna.
Vi har naturligtvis inte nått jämlikhet förrän den dagen sådana jippon inte längre behövs!
Oavsett detta är naturligtvis hot mot Elisabeth Ohlson Wallin- precis som hot mot andra- brottsliga handlingar.

Inga kommentarer: