tisdag 21 oktober 2014

Åter igång?

I dag har jag nästan känt mig som vanligt. Var på akvarellmålning och gick utan svårighet de 22 trappstegen upp och ner till och från den nya lokalen.
På eftermiddagen körde jag till Ronneby för ytterligare en akvarellcirkel. Olika människor, men samma förening.

Och så var det förfrågan om priset på tre heldagars guidning på tyska till en tysk firma. Jag har legat lite på det innan jag skickade iväg mina prisuppgifter.
De är nog så höga att de inte tar den! Nu har jag i vart fall visat min goda vilja- och det blir mycket dyrare för dem att ta guidningen via någon turistbyrå som själva anordnar guidningar. Det är inte alla här i Blekinge som gör det, utan de kontaktar i stället oss som har firmor med guideverksamhet.
Min verksamhet har ju legat nere sedan i våras. Men nu verkar benen läkta, fast jag får så klart ta det lite försiktigt ännu. Eventuella bokningar nu gäller våren och sommaren.

Den här akvarellen är en äldre målning.




Och förutom att jag har tillfrisknat, har jag också vaknat!


Inga kommentarer: