onsdag 29 oktober 2014

Gemenskap genom splittring?

Lite med avseende på det som jag skrev i förra inlägget, men också med tanke på mina  relationserfarenheter i största allmänhet.
Relationer är ett svårt kapitel. För mig har de varit jättesvåra, för jag tycker aldrig att jag finner det jag söker.
Man kan ju inte skapa en gemenskap med någon genom att bedriva någon sorts splittringsverksamhet mentalt eller faktiskt.
Detta kan ske på olika sätt. Man tillhör en grupp som man aktivt utestänger den andre ifrån. Man jämför hela tiden sin partner med andra på ett sätt så att partnern kommer tillkorta. Man tävlar och försöker överglänsa, ja, sätten är många.

Och ändå kanske vi alla bär på en längtan efter det rätta eller den rätte, den som gör att vi tillsammans känner oss som en enhet.
Den mjuka linjens relation i värme och seende. Men det är väl hög tid att ge upp en sådan längtan i min ålder!





Inga kommentarer: