onsdag 10 april 2013

Varnar för feminisim

Den rysk-ortodoxa kyrkans överhuvud varnar för feminismen. Han menar att den skapar en falsk frihet för kvinnan.
Jag håller med om detta. Det ska jag skriva en bok om, och för min del är det självupplevt.

Men jag har nog aldrig kallat mig feminist.
Så platsade jag definitivt inte heller i folkpartiet med deras, i mina ögon, kallhamrade kvinnor som släpar med sina stackars spädbarn som tvingas sitta på sammanträden överallt och som främsta mål verkar ha att få undan barnen så mycket som möjligt för att få största möjliga frihet själva. Till vad och för vad? För att fightas med män på de offentliga arenorna?

Hoppas att jag inte var sådan själv som småbarnsmamma!
I vilket fall har jag blivit klokare med åren. Det var därför som jag bytte politiskt parti! Även om det nu är så dags för min del...

3 kommentarer:

LFL sa...

Kloka ord.

Elisabeth sa...

Instämmer! Feminismen är ett ok för kvinnor eftersom den inte tillåter att man tar hänsyn till olika förutsättningar.

Feminismen har gjort det möjligt för män att utnyttja kvinnor. - "Vaddå, födde du barn i går? Och vad har det med saken att göra? Upp och jobba, här är vi jämställda."

nya tant lila sa...

Instämmer med att män har haft fördelen av feminismen! Måste ta mig samman och försöka skriva ner mina tankar om detta, för det blir tydligare och tydligare för mig. Vi blev helt enkelt lurade, som jag ser det!