söndag 7 april 2013

Att krympa varandra

Det var en seg dag igår, som jag skrev. Vet inte riktigt vart jag är på väg annat än rent logiskt mot döden. Det är vi ju alla, men vid min ålder blir det säkrare och mera tydligt. På något vis känns det inte som om det är lönt att ha framtidsplaner, utan i stället måste jag fundera på att avverka mina ägodelar. Ja, man kan känna sig låg av många tankar.

Gjorde inget vettigt alls igår, men jag var ganska nöjd med min tupp när den var klar. Det är inte så lätt att måla fjädrar, men själv tyckte jag att det såg hyfsat ut.
Skickade först över den för kommentarer till tre personer. Två svarade inte. Den tredje sade att den såg hemsk ut.

Den lilla glädje som jag hade känt inför den färdiga bilden pulvriserades effektivt. Alltså var den dålig.
I morgon ska den bedömas av proffs. Tills dess får jag känna att både den - och jag- är misslyckade.
Så lätt det är att sänka varandra! Och så skör tråden ibland är mellan att vi känner oss lyckade och misslyckade!

Inga kommentarer: