fredag 26 april 2013

Osäkra kort att spela med

Vi människor utbildar mönster när vi umgås med varandra. Har man varit tillräckligt länge i en grupp vet man hur de sociala koderna där är. Då vet man också vilka som passar in i den gruppen. Är man ute bland mycket folk får man försöka avläsa hur man ska göra eller vad man ska säga.
I Småland gjorde jag ofta fel, för man hade sitt eget konstiga kodspråk som jag inte kände. Man skulle säga ja, men kunde mena nej om man sade ja på ett speciellt sätt, blev jag upplyst om. Och så vidare och så vidare... Det var massor av konstigheter.

Idag har jag läst ett inlägg på en blogg som har besannat mina värsta farhågor. Detta är definitivt inte en person som jag vågar spela med eller ta med i mina sammanhang. Jag ryser, och jag skäms! Usch, så vulgärt!

Inga kommentarer: