fredag 19 april 2013

Polisen annonserar

Idag finns det i tidskriften M-magasin en helsidesannons från polisen.
Rubriken är
Om du tror att du är korkad, äcklig och att du förtjänar några knytnävsslag då och då...
...så misstänker vi att du är utsatt för ett allvarligt brott av den du lever med. Kanske har du fått höra hur ful och misslyckad du är så ofta att det har blivit en sanning.(----)

Jag tror att många, många kvinnor lever under helvetiska former hos sina män. Men jag tror inte att det händer något om de anmäler honom, såvida de inte kommer blåslagna till polisen.

Vi kvinnor måste lära oss att se mönster. Om vi märker hur vårt självförtroende sjunker måste vi se upp.
För många år sedan, ja snart är det väl bortåt trettio, var jag något år tillsammans med en galning som verkligen försökte att knäcka mitt självförtroende genom att kasta över mig negativa saker.(Obs detta gäller inte exmaken!)
I slutet minns jag hur jag gick i en stad i Mellansverige, där vi var på besök och kände mig som världens fulaste och hemskaste. Jag var ganska ung och såg bra ur, men han höll på att knäcka mig. Jag lämnade honom många gånger, till slut definitivt. Men den där gången när jag gick in i en affär för att prova kläder och såg hur eländig jag såg ut, den glömmer jag aldrig.


Inga kommentarer: