torsdag 18 april 2013

Så glad jag blir!

Det gläder mig mycket när människor uppmuntrar mig att inte ge upp mina manus! Både här och på facebook har jag blivit pushad.

Idag hittade jag ännu en artikel om en "gammal" debutant. Hon hade fyllt femtio (!!!) när hon gav ut sin första bok, trots att hon hade  fått höra att det i stort sett var omöjligt att bli utgiven i den åldern.
Å andra sidan tänker jag att jag är så gammal nu, så bara åldern borde vara nog för uppmärksamhet.
Och i släkt till släkten fanns det faktiskt en dam som gav ut en barnbok när hon var 90 år gammal!

Förlagsbranschen verkar ändra karaktär. Det har dykt upp en massa "förlag" som hjälper till med tryckning och ibland marknadsföring mot att man själv också betalar. Jag pratade med ett förlag igår, och de sade att om man var villig att betala 30 000 - 40 000 kronor så kunde man bli utgiven. Jo, jag tackar jag! De summorna kan inte jag som har varit ensamförsörjare i över trettio år punga ut med.

Vad som gäller är naturligtvis dels att vara känd och dels att ha kontakter. Hur man nu skaffar dem i en bransch som man inte har direkt anknytning till. Och rikskändis är man ju inte!

Inga kommentarer: