lördag 6 april 2013

De som värmer med ord och bilder och de som slår

Man vet aldrig vad som finns i inkorgen i mejlboxen. I vart fall vet inte jag det. Det kommer många mejl varje dag, det gör det ju när man är engagerad på olika håll. Och så kommer det en del personliga.

Jag var sen i morse för jag hade suttit i natt och sett reprisen av programmet om Carl Bildt-excellensen. Så jag kostade på mig att sova ut. Det kan man göra när det är en dag, då man bara har sig själv och katten att ta hänsyn till. Idag var det en sådan morgon.

Så öppnar jag mejlen. Först ett långt trakasserande mejl, så en konstig kommentar som finns utlagd och sedan - det som värmde-- underbara bilder översända från min gamla väninna i Australien.
Tack för dem! Hoppas du läser det här! Jag vet att du läser ibland i vart fall.

Det är de där små gesterna när man ser att någon vill skapa värme, som betyder så mycket i livet, tycker jag, när någon vill visa på skönheten och godheten.

Inga kommentarer: