onsdag 10 april 2013

Var är musiken i mitt liv nu?

För en tid sedan slog en spelkunnig väninna an några ackord på mitt piano och konstaterade att det var mycket ostämt. Jag har inte spelat på jättelänge.

Jag brukar lyssna på musik när jag kör bil, men hemma har det varit tyst ganska lång tid nu. Och jag har massor av fin musik! Jag är ju faktiskt intresserad också. Gick på Törnbloms musikskola i Malmö som barn och läste faktiskt Musikvetenskapliga fält, som kursen hette på dåvarande Växjö universitet 1999/2000.

Det är nog hög tid att öppna för musiken igen!

Dessutom prenumererade jag på cd-skivor med medföljande blad dels om kompositören och dennes liv, om olika musikgenrer och musikhistoria och om instrument för några år sedan. Ska ta fram dem och beställa tid för stämning av pianot!

Inga kommentarer: