torsdag 8 december 2011

S-bloggar säkrar Alliansens seger?

För ett och ett halvt år sedan förlovade jag mig med en man som jag tyckte var så intressant, för han hade så mycket kunskaper och funderingar om religion och kyrka.
Inte anade jag då att detta skulle vara som bortblåst drygt ett år senare, då han hade växlat debattforum och plötsligt blivit illande röd.
Det var ju knappast den mannen jag förlovade mig med.
Men, det gör han som han vill, så klart, fast jag följer inte med längre på vägen, trots förnyat, hopplöst, försök för en tid sedan.

Däremot har jag ibland läst lite på s-bloggarna och noterat hur många där bedriver fullständig pajkastning mot varandra. Flera lär inte vara s-anslutna efter vad som antyds, ja, några lär komma från helt andra partier.

Detta krig som pågår och den förnedrande behandling som debattörerna har mot varandra är ju bra för oss som tillhör den borgerliga falangen.
Den säkrar ju Alliansens framgångar. Garanterat!

Inga kommentarer: