tisdag 6 december 2011

Och hönsen for runt och kacklade...

Mina mångåriga läsare minns kanske från bloggen på metrobloggen att jag ibland beskrev drömmar som jag hade om tockar, sådana där tockar med svarta skjortor och vita kragar, ja några hade lila skjortor, och några hade huvor över huvudet.

När jag slumrade till på eftermiddagen (man är ju inte purung) drömde jag en liknande dröm, men den här gången var det inga tockar, utan endast höns som sprang runt och skrek.

De såg så konstiga ut, för de hade röda tröjor som det stod stora S på, och någon hade en bild på en karl med mustasch, som jag tyckte liknade Stalin, men det kan väl inte vara möjligt?

- De är så dumma mot oss, de är så dumma mot oss! skrek flera stycken och viftade med sina små fjädrar.

- Jag vet vad vi gör, sade så plötsligt något ljushuvud, vi skriver listor, massor av listor, som vi skickar till de där dumbommmarna!
Och så skriver vi att vi vill ha Ljugskog kvar, att vi älskar honom för att han är precis som vi! Visst har väl du också fuskat med dina bostadsbidrag?
-Absolut, absolut!
- Och visst har väl du också tagit dubbla reseersättningar?
-Absolut, absolut!
- Och visst är det lätt att inte veta vad man vill och liksom säga fel och säga olika saker!
-Absolut, absolut!
-Och inte har det väl någon betydelse om hon, kulbon, blir fru att hon har tagit ut lite extra, sådär, från sin arbetsivare?
- Absolut inte, absolut inte!
- Och  nog måste man plocka bort sådana som tror att de kan något!
-Absolut, absolut!
-Visst vill vi alla ha Ljugskog kvar! Skrik JAAAA!
-JAAAA, vi skriver listor! Långa listor! Vem kan skriva? Jag stavar så dåligt!
- Vi skriver, vi skriver, vi skriver, och så skickar vi mejl med!
-Mejl med, mejl med, mejl med, skallade ropen från alla.
Sedan for de runt och dansade och höll varandra i fjädrarna, och sedan kom det ett par tockar också och höll dem om baken, för så gör man där. Utmattade och uttröttade somnade de, men när de vaknade fortsatte de att skrika att de skulle skriva....
Då vaknade jag. Har de inte skrivit än, så springer de väl forfarande runt och gapar om sin Ljugskog, men jag undrar jag om det inte har kommit en del mejl...




Inga kommentarer: