torsdag 8 december 2011

Akta dig, akta dig!

Vi väninnor hade alla varnat vår nyförälskade väninna, när hon berättade om mannen och hans bakgrund.
-Se upp, sade vi, du har nästan garanterat fått en psykopat på halsen!

Hon gick och kom tillbaka i förhållandet många gånger, men igår ringde hon mig.
-Du har nog rätt, sade hon. Det är helt otroligt, han är helt känslolös! Det borde jag ha begripit av hans förflutna.
-Ja, vad sade vi? frågade jag besserwissrigt. Är du ledsen?
-Ledsen? Nej, man kan inte älska psykopater på riktigt. De väcker ingen som helst värme i en. Jag är väl snarast irriterad på mig själv som inte tog in vad ni sade med en gång.
-Så, då får vi hoppas att den historien är över!
-Med råge! Men trött är jag.Nästa gång ska jag lyssna på alla varningar, jag lovar!

Inga kommentarer: