onsdag 14 december 2011

De hackade ögonen ur varandra!

Även idag handlade min eftermiddagsdröm om de där hönsen med röda tröjor med stora S på. Jag drömde att jag såg en hel hög av dem, och jag tyckte att det verkade intressant. Tänkte att de säkert hade diskussioner som kunde vara givande  och som man kunde lyssna på med nöje.
Så i drömmen gick jag fram till dem så jag kunde höra vad de sade.
Men, döm om min förvåning när jag fick se vad de gjorde. De slogs med varandra. De revs och spottade, hånade och pekade finger åt varandra, klöste varandra i ögonen, och ibland var det några som gick samman och gemensamt  skrek och hånade en utvald person bland dem.
-Han är dum, se så dum han är, han är urdum, korkad, begriper ingenting....
Och så spottade de allihop på en gång på den där personen.

Jag förstod  att de hade inbördeskrig på gång, men jag frågade ändå en av dem som stod längst ut i gruppen.
- Vad håller ni på med?
- Vi förbereder valrörelsen!
Men då, mina vänner, vaknade jag!

       

Inga kommentarer: