söndag 13 maj 2012

Vad är det med dagen idag?

Jag har haft på känn idag att det är något speciellt med den 13 maj, men jag har inte kunnat komma på det. Trodde ett tag att det var en av min dotters namnsdagar, men det var det inte.
Det var min mors! Och jag tog studenten den 13 maj för 49(!) år sedan. Nästa år - om jag lever- är det femtio år sedan! 50 år! Det är ju massor av år! Jag tog studenten den 13 maj, konfirmerades den 13 april och vår dotter är född den 13 januari. Vissa datum och siffror kommer igen i mitt liv. Jag ska inte skriva vilka andra, men detta var ett datum.

Tänkte på det där med tal när jag guidade i Ronneby häromdagen. 1564 var Ronneby blodbad och 300 år senare 1864 brann den största delen av staden ner. 64 och 64 eller hur?

Studenten kan vara värd den blomma jag fick idag! Trevligt!



Inga kommentarer: