söndag 6 maj 2012

Kristdemokraterna- de mjuka värdenas parti

För en tid sedan frågade någon mig varför jag hade valt KD som mitt nya parti. Svaret är enkelt; jag betraktar partiet som ett parti som värnar om de mjuka, medmänskliga värdena.
Jag var så trött på de fightande partierna; Socialdemokraterna och Folkpartiet, som jag följt som medlem i flera år, S i 28 år och FP i åtta år. Det finns frågor som är viktigare än makt och kamp.
Jag blev bara så trött av alla hurtiga, häftiga och kaxiga kämpar.

Det är nog åldern. Tanter vill ha lugn och ro, stadga och medmänsklighet.
I vart fall så länge de inte är riktigt ilskna över något...



1 kommentar:

LFL sa...

Känns skönt att du skriver uppskattande om ditt nya parti! Men det är ju dock skillnad mellan vad ett parti vill och vad ett parti lyckas åstdkomma. Medmänsklighet handlar ju inte bara om ett tilltal, utan också om politisk handling.

Vad är medmänsklighet i politisk handling för kd? Det hoppas vi alla att du skriver mer om. Det finns nog en hel del i både partiprogammet och diverse rapporter!

Vad har fångat ditt intresse?