tisdag 22 maj 2012

Nu skriiiiker vi, hör så kul vi har!

Tv:n går för fullt i sovrummet med en skränig delfinal på Melodifestivalen. Snart börjar väl det riktiga skrikandet.
Skrikande är nämligen det nutida tecknet på att man har kul!
En mardröm i skrikandet är ju "Allsång på Skansen" på tisdagarna, fast jag brukar se det- trots detta.

Skreks gjorde det också i skolan. Det skreks på rasterna.
Och skriker gör mina grannar. Jag har en riktig skrik-Lisa till granne som har vrålat och vrålat de senaste - vad kan det vara- sju, åtta åren. Jag undrar om hon ska fortsätta att skrika som tonåring också. Hon måste väl snart vara där.
Jag fattar inte att föräldrarna inte säger till ungarna att tagga ner.

Deras skrikande är ju faktiskt ett miljöproblem! Och inte kan det vara bra för stämbanden heller!
Tänk om man skulle starta krig och köra trimmern klockan sju en helgdagsmorgon? Detta är väl inte värre än när gamla människor försöker vila på eftermiddagen och ständigt vaknar av ett "Iiiiihhh! Iiiihhh!"?

Inga kommentarer: